1396-06-25 05:52
2318
1
44088
طی مطلب ارسالی صورت گرفت :

واکنش عضو سابق شورای شهر سرخنکلا به حواشی اخیر دانشگاه گلستان

فعال فرهنگی و عضودوره چهارم شورای اسلامی شهر سرخنکلاته در خصوص سخنان اخیر رئیس دانشگاه گلستان و حواشی ایجاد شده واکنش نشان داد.

به گزارش گلستان ما ؛ محمدرضا باقری فعال فرهنگی و عضودوره چهارم شورای اسلامی شهرسرخنکلاته در خصوص حواشی اخیر دانشگاه گلستان و اظهارات یغمایی رئیس این دانشگاه طی مطلبی نوشت : دانشگاه جامع گلستان در سرخنکلاته دانشگاه گلستان با انتصاب آقای دکتر رنجبر در دولت نهم تاسیس و توسعه آن عملی گردید.

این دانشگاه ، چهاردانشکده فعال در شهرهای گرگان ،علی آبادوسرخنکلاته و بیش ازچهارهزاردانشجو درمقاطع دکتری،کارشناسی ارشدوکارشناسی مشغول به تحصیل دارد. جناب آقای دکتر رنجبر اولین رئیس دانشگاه جامع گلستان بود که برای این دانشگاه زحمات زیادی کشیدند.

با همکاری ایشان و هیئت موسس(واگذاری زمین)در شهر سرخنکلاته ،صدقطعه زمین از یکصد کشاورز که علاقه مند به علم و دانش و پیشرفت منطقه بودند جهت ساخت به دانشگاه گلستان اهدا گردید.

این یک فرصت طلایی برای دانشگاه جامع گلستان بود تا با فراغ بال و رفع دغدغه ی کمبود فضا،دراین منطقه عالم پرور و علم دوست مستقرشود.

شهرسرخنکلاته درفاصله 15کیلومتری از مرکز استان گلستان یکی از شهرهای شناخته شده استان و کشور که ازلحاظ علمی وفرهنگی زبانزد خاص و عام است و صدها پزشک،معلم ومهندس از این شهر در نقاط مختلف ایران وحتی دربعضی از کشورهای جهان مشغول خدمت رسانی به مردم می باشند.

درگذشته نه چندان دور شیخ محمدحسین مقصودلو استرآبادی نماینده استرآباد در دو دوره مجلس شورای ملی وبنیانگذارعلم وفرهنگ استرآباد از این دیاربوده است.

با توجه به پیشینه علمی وفرهنگی سرخنکلاته متاسفانه بعضی از نگاهها نسبت به استقرار دانشگاه جامع گلستان در شهر سرخنکلاته تبعیض آمیز است.

در هفته دولت دانشکده تعاون دانشگاه گلستان با حضور دکتر صادقلو استاندارمحترم ،امام جمعه محترم سرخنکلاته حاج آقا بابامحمدی،مهندس هزارجریبی نماینده محترم مجلس،دکتریغمایی ریاست محترم وپرتلاش دانشگاه گلستان وجمعی از مسئولین استانی ،شهرستانی وشهری در پردیس سرخنکلاته افتتاح گردید.

دراین خصوص نکاتی مورد نقد بعضی از دوستان قرارگرفته است که در ذیل به آن پرداخته می شود:

1 - پردیس سرخنکلاته فاصله زیادی با مرکز استان دارد!

سرخنکلاته ازطریق کمربندی جدید گرگان قابل دسترس و مسافت آن تا مرکز استان 15کیلومتراست واین مسافت طولانی نیست. برخی از دانشگاهها در سطح کشور با مراکز استانها فاصله خیلی زیادی دارند.

2 - چرا دانشگاه گلستان ساختمان قدیمی جهاد کشاورزی در جاده شصت کلاته را خریداری نکرد؟

ساختمان جهادکشاورزی شاید برای فضای اداری مناسب بود اما برای کلاس و دانشجو تعبیه نشده بود.

مردم فهیم و دانش دوست شهرسرخنکلاته بیش از 75هکتار زمینهای کشاورزی خود را سخاوتمندانه برای ساخت دانشگاه گلستان تقدیم کردند .

این امر با توجه به کمبود بودجه واعتبار و از طرفی موقعیت ممتاز سرخنکلاته فرصت مناسبی بود تا مسئولین به فکر ساخت دانشگاه در سرخنکلاته باشند و امروز علاوه بر ساختمان اداری و دانشکده تعاون،دو دانشکده دیگر ،سالن ورزشی و سلف سرویس دانشگاه درحال ساخت می باشد.

3-دانشکده ها در شهرهای مختلف پراکنده هستند.!

دلیل این امر،کمبود فضا وزمین بوده که این مسئله با اهدای زمین توسط مردم با فرهنگ سرخنکلاته مرتفع شده است و امیدواریم با توجه به وسعت زمین های اهدایی ،دانشکده های دانشگاه گلستان،متمرکز شوند.

از امتیازات پردیس سرخنکلاته فاصله نزدیک  آن به فرودگاه گرگان می باشد که می تواند مورد توجه اساتید و دانشجویان قرار گیرد .

باتوجه به شرایط مناسب و ظرفیتی که دانشگاه دارد،می توان از اساتیدپروازی هم استفاده نمود.

به هرحال دانشگاه جامع گلستان ،نماد علم و دانش و افتخاری برای مردم خردمند استان می باشد.اصحاب اندیشه ،قلم و مسئولین محترم می بایست فارغ از مسائل سیاسی با همدلی و هم افزایی درجهت رشد و بالندگی این دانشگاه تلاش کنند و اساتید گرانقدر ودانشجویان بزرگواربا آسودگی خاطرمسیر تعلیم، تربیت ، یاددهی ویادگیری را طی نمایندتا ان شاالله جامعه ما سرشار از دانایی و توانایی شود.

درپایان ازهمه ی مسئولین محترم،جناب آقای دکتر یغمایی ودست اندرکاران دانشگاه جامع گلستان کمال تقدیر وتشکر رادارم.

محمدرضا باقری-فعال فرهنگی و عضودوره چهارم شورای اسلامی شهرسرخنکلاته

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

حسین

دکتر یغمایی فقط بفکر ریاست برای یک دوره چهارساله دیگر است وگرنه سرخنکلا و گرگان و شصت کلا همه برای سرگرم کردن ملت ،دانشکده فنی علی آباد تو این چهارسال سه بار بین علی آباد و فاضل آباد جابجا کرد بسته به این که نماینده مجلس مال کجا بود ،تمام دانشگاه و نیروهای ارزشی داخل اون ... کرد و یکسری آدمهای مطیع آورد بالا

0
0
پاسخ
1396-06-25 10:19

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.